Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Sophii

9.5.2016 19:32
Sophii

XXX.XXX.211.107

Zdravím, moje kamarádka má problém. Má dva samce Sheltie. Cca 3,5 a 1,5 roku. Doteď to bylo v pořádku, ale o jednom víkendu odjela s mladším psem na víkend na výstavu a toho staršího nechala u mamky doma.
Cca od té doby ten starší na toho mladšího stále vyráží a útočí, aniž by mu ten mladší dal jakýkoliv podnět.
Třeba jsme šly venku, oba psi na vodítku, starší měl pro jistotu náhubek (právě aby nemohl mladšího pokousat). Najednou zpoza plotu zaštěkal jiný pes a náhle ten starší toho využil a vrhl se potom mladším.
Dnes mi kamarádka nešťastně volala, že je v nemocnici. Byli doma, když mladší pes chtěl jen nějak projít kolem staršího a ten na něj zaútočil. Kamarádka toho mladšího vzala do náručí a zvedla ho, aby je od sebe oddělila. Pak jí ten starší zaútočil na nohy, pokousal ji do lýtka a u kolene (tam to vypadá na jeden steh).

Myslíme si, že ten starší žárlí na toho mladšího, že se mu kamarádka věnuje, protože ji měl prkaticky rok a něco jen pro sebe (má je oba od štěňat) a byl na ní hodně fixovaný.

Ráda bych jí pomohla a poradila, ale sama se psy nemám zkušenost. Nevíte jak tu situaci řešit? Teď to vypadá na nejtemnější scénář pro kamarádku, že jeden z jejích milovaných psů bude muset odejít.

9.5.2016 20:19
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Trochu bych si tipnula, že psiska má kamarádka trochu rozmazlená...8let jsem měla psy, samce, velkých, ale rozdílných plemen, kteří spolu vyrůstali od mala, mladšího jsme přivezli dva měsíce pod prvním. Vyrůstali tedy spolu jako sourozenci. Nikdy se mi neservali. Jednou, kvůli hračce byla menší šarvátka, ale nezasahovala jsem do toho jinak jak: pozor, jsi velký, ať mu neublížíš(velký pes menšího zvalchoval pod sebe a menší zakvičel a pak pajdal asi hodinu na nohu) jinak byli spolu neustále v zahradě, když jsme odjeli, tak sami a nikdy by mne nenapadlo, že by si mohli vzájemně ublížit, ba ani náznaky nikdy nebyli, prostě si to vydržkovali sami(jeden se naštval, stačilo mu hodit nerudný obličej a druhý se podvolil) Ale právě kvůli tomu, co popisujete vy, jsem je nikam nebrala zvlášť, vždycky šli, jeli oba nebo ani jeden. I když mi x lidí radilo, že to není dobře, já jsem si to dělala po svém a vyplatilo se mi to. Jednou jedinkrát, jsem musela vzít psa s nohou na veterinu a do mého auta by nevlezli oba a špatně by se mi to řešilo - hlídat dva velké psy v čekárně a brát je do ordinace, tak jel sám. Když jsme se vrátili, poprvé za 6let jsem viděla staršího a většího naštvaného...nechtěl maroda ani nechat vystoupit z auta, stál pod kufrem a vrčel, pak už vrčel i druhý pes..Na setinu sekundy jsem zůstala jako opařená, protože takovou reakci jsem fakt nečekala, ale pak jsem bafla něco ve smyslu:, co děláš, jsi normální...?!" a sypej od auta, když se neumíš chovat, kámoš má bolinko, byl u pana doktora, koukni! Pes se uklidnil(nebo byl spíš mou reakcí překvapený zase on) a pak už všechno OK. Za nevhodné chování bych psa okamžitě vykázala na místo, aby viděl, že takto tedy rozhodně ne, k druhému bych se chovala normálně. Bohužel pokud to u psů kamarádky došlo až k vzájemnému napadání, vzala bych je ven, psu bych koš nedávala a případnou šarvátku bych je nechala si asi vyříkat, jelikož si myslím, že ten, napnelismus" už mezi nima je a musí si to mezi sebou srovnat. Pokud je tedy nehodlá hlídat dnem i nocí. Samozřejmě kdyby došlo ke rvačce, bych to slovně mírnila(stejně, jako když mého psa napadne cizí pes, je to spíš takové grr, grr a já jen komentuju: tak hoši stačilo ne?!?" S nějakým tím kousancem musí počítat, ale nebývá to boj na život a na smrt, spíš jde o to, aby jeden ustoupil a tahle hierarchie se už mezi nima dodržovala. To už si řeší sami, nejde o to, že já pak budu, vítěze" upřednostňovat. O tom, co, kdy a komu - rozhoduju v tu danou chvíli zase jen já.

Sophii

9.5.2016 22:46
Sophii

XXX.XXX.211.107

lesnížínka napsal(a):
Trochu bych si tipnula, že psiska má kamarádka trochu rozmazlená...8let jsem měla psy, samce, velkých, ale rozdílných plemen, kteří spolu vyrůstali od mala, mladšího jsme přivezli dva měsíce pod prvním. Vyrůstali tedy spolu jako sourozenci. Nikdy se mi neservali. Jednou, kvůli hračce byla menší šarvátka, ale nezasahovala jsem do toho jinak jak: pozor, jsi velký, ať mu neublížíš(velký pes menšího zvalchoval pod sebe a menší zakvičel a pak pajdal asi hodinu na nohu) jinak byli spolu neustále v zahradě, když jsme odjeli, tak sami a nikdy by mne nenapadlo, že by si mohli vzájemně ublížit, ba ani náznaky nikdy nebyli, prostě si to vydržkovali sami(jeden se naštval, stačilo mu hodit nerudný obličej a druhý se podvolil) Ale právě kvůli tomu, co popisujete vy, jsem je nikam nebrala zvlášť, vždycky šli, jeli oba nebo ani jeden. I když mi x lidí radilo, že to není dobře, já jsem si to dělala po svém a vyplatilo se mi to. Jednou jedinkrát, jsem musela vzít psa s nohou na veterinu a do mého auta by nevlezli oba a špatně by se mi to řešilo - hlídat dva velké psy v čekárně a brát je do ordinace, tak jel sám. Když jsme se vrátili, poprvé za 6let jsem viděla staršího a většího naštvaného...nechtěl maroda ani nechat vystoupit z auta, stál pod kufrem a vrčel, pak už vrčel i druhý pes..Na setinu sekundy jsem zůstala jako opařená, protože takovou reakci jsem fakt nečekala, ale pak jsem bafla něco ve smyslu:, co děláš, jsi normální...?!" a sypej od auta, když se neumíš chovat, kámoš má bolinko, byl u pana doktora, koukni! Pes se uklidnil(nebo byl spíš mou reakcí překvapený zase on) a pak už všechno OK. Za nevhodné chování bych psa okamžitě vykázala na místo, aby viděl, že takto tedy rozhodně ne, k druhému bych se chovala normálně. Bohužel pokud to u psů kamarádky došlo až k vzájemnému napadání, vzala bych je ven, psu bych koš nedávala a případnou šarvátku bych je nechala si asi vyříkat, jelikož si myslím, že ten, napnelismus" už mezi nima je a musí si to mezi sebou srovnat. Pokud je tedy nehodlá hlídat dnem i nocí. Samozřejmě kdyby došlo ke rvačce, bych to slovně mírnila(stejně, jako když mého psa napadne cizí pes, je to spíš takové grr, grr a já jen komentuju: tak hoši stačilo ne?!?" S nějakým tím kousancem musí počítat, ale nebývá to boj na život a na smrt, spíš jde o to, aby jeden ustoupil a tahle hierarchie se už mezi nima dodržovala. To už si řeší sami, nejde o to, že já pak budu, vítěze" upřednostňovat. O tom, co, kdy a komu - rozhoduju v tu danou chvíli zase jen já.

O servání jsme také hovořili, ale kamarádka chce mladšího dostat na bonitaci a do chovu, a případná zranění a jizvy, co by mohly zůstat po rvačce by mohly být velmi vážným ohrožením.
Dnes se během dne znovu servali a starší tomu mladšímu prokousl hlavu.
Teď je to tak, že je nechala oba dva pryč u známých na zahradě samotné a uvidí se, co budou dělat, když ona tam několik dní nebude.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.5.2016 22:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

To lesnížínka - když ono je to těžké, nechat psy vyříkat si spory jen tak mezi sebou s možností kousanců, když vystavujete. Jinak souhlasím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.5.2016 23:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moje fena si se psem něco "vyříkává" každou chvíli...tedy spíše fena důrazně upozorňuje psa, jak se má chovat...pokud mi to přijde "v mezích normy" tak nezasahuju...pokud už je to dle mého názoru přes čáru, tak mezi ně prostě vlítnu(tedy spíš proto, abych např. nemusela na veterinu na šití)...a abysme upustili páru na něčem jinym, tak se jdeme přeba přetahovat...to většinou začnou psi táhnout za jeden provaz proti mě...a napětí vyšumí...někdy stačí jen houknout(něco ve stylu jako psala lesnížínka "HEJ, DĚLÁTE SI PR.EL! a je klid...ale nevystavuju, takže případná jizva nebo prokouslej pysk by moc nevadil, ale musím zaťukat, zatím nic vážnýho...
Na druhou stranu si neumím představit, že by si můj pes dovolil mě rafnout...neříkám nehoda, taky už jsem párkrát dostala ránu otevřenou tlamou, ale vždy moje chyba, ale aby mě úmyslně kousnul, to by bylo asi víc štychů než jeden. Psy mám rozmazlený až na půdu, ani když na mě feňule zavrčí, aby mi řekla svůj názor, tak z toho nedělám vědu, max jí řeknu "tak ty na mě budeš mít ještě hubu, mazej na místo" ale vím, že by mě prostě nekousla NIKDY...

10.5.2016 05:55
scylla

XXX.XXX.150.32

Psi si nemají mezi sebou co vyříkávat, od toho je tam majitel. Bude nutné nastolit doma na nějakou dobu tvrdý diktát, kdy oba psi budou poslouchat na první povel. Jednomu ke mně, druhému vypadni a vyžadovat důslednost. To, co se stalo, nebývá neobvyklé, starší pes má pocit, že je mladší upřednostňován a dostává se mu výsad větší pozornosti od majitelky. Dala bych mu koš a couračku a každý náznak agrese bych řešila jako agresi na sebe. Když se starší pes chová dobře, měl by mojí plnou pozornost, aby věděl, co ano a co ne. Jinak než diktátem to bohužel asi nepůjde. Určtiě nenechávat vyříkávat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.5.2016 07:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Psi si nemají mezi sebou co vyříkávat, od toho je tam majitel. Bude nutné nastolit doma na nějakou dobu tvrdý diktát, kdy oba psi budou poslouchat na první povel. Jednomu ke mně, druhému vypadni a vyžadovat důslednost. To, co se stalo, nebývá neobvyklé, starší pes má pocit, že je mladší upřednostňován a dostává se mu výsad větší pozornosti od majitelky. Dala bych mu koš a couračku a každý náznak agrese bych řešila jako agresi na sebe. Když se starší pes chová dobře, měl by mojí plnou pozornost, aby věděl, co ano a co ne. Jinak než diktátem to bohužel asi nepůjde. Určtiě nenechávat vyříkávat.

Souhlasím se Scyllou. I kdyby si to psi mezi sebou momentálně srovnali, asi by měl starší navrch. Uplyne rok, starší zestárne, mladší nabyde sebevědomí - a máte tu rovnání znovu.
Starší asi nemá jen pocit, že je odstrčen na druhou kolej. Ono to tak asi je.
A možná se to táhne delší dobu, ani si to majitelka neuvědomí. Dospělý pes a roztomilé štěňátko ! A teď ještě výstavně nadějné.
Takže přízeň spravedlivě rozdělovat, nepořádky spravedlivě trestat.
A sledovat toho mladého pozorně, jestli nevysílá staršímu signály, za které to potom ten starší "slízne".
A když koš ( jakože jo ), tak oběma. Jinak to starší bude zase chápat jako příkoří a mladší bude o to víc machrovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.5.2016 07:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Psi si nemají mezi sebou co vyříkávat, od toho je tam majitel. Bude nutné nastolit doma na nějakou dobu tvrdý diktát, kdy oba psi budou poslouchat na první povel. Jednomu ke mně, druhému vypadni a vyžadovat důslednost. To, co se stalo, nebývá neobvyklé, starší pes má pocit, že je mladší upřednostňován a dostává se mu výsad větší pozornosti od majitelky. Dala bych mu koš a couračku a každý náznak agrese bych řešila jako agresi na sebe. Když se starší pes chová dobře, měl by mojí plnou pozornost, aby věděl, co ano a co ne. Jinak než diktátem to bohužel asi nepůjde. Určtiě nenechávat vyříkávat.

Tak já nevim, přijde mi docela normální, když maj psi mezi sebou nějakou hierarchii, že ten "vedoucí" občas upozorní toho "podřízenýho" na špatné chování (u nás je to tedy rychlá akce...fena chytne psa pod krkem, flákne s ním o zem, chvilku přidrží a pustí) pes se otřepe a vše v pohodě...mám tedy asi štěstí, že nemám dva jedince, který by si vysvětlovali postavení...u nás je to dané už od štěňat je pejsek velmi submisivní a fenečka průbojná...jak říkám, u nás bez zranění...ty větší šarvátky tak 2x do roka, kvůli blbosti a v mé přítomnosti...takže důvod je na snadě a to tedy okamžitě zasahuju
Prostě si nemyslím, že by pes NIC nesměl...nejsem nějaký obhajovatel nevychovaných psů, ale někdy mi přijde, že pes musí striktně ignorovat jiný psy, nedejbože na nějakýho psa zaštěkat, že se pes bez vůle majitele nesmí ani upr..nout.

Scyllo to teď není nic proti vám...s tím ostatním naprostý souhlas...pokud se psi do sebe pouštěj způsobem, že jeden druhého poraní (a navíc jak to tak vypadá nebyl to ojedinělý incident) a navíc jsou schopný poranit i majitelku, tak se to musí pánům zatrhnout...

10.5.2016 08:06
manbea

XXX.XXX.70.116

Mám 5 psů, nekastrovaných samců ve věku od 1 do 8 let. Všichni žijí spolu v domě, nejsou nijak oddělováni, spolu spí, jí, v těsném kontaktu okusují syrové kosti, v autě jezdí vzadu na jedné hromadě. Nevím, co je to vrčení, napadání, či dokonce šikana. Hierarchii mezi sebou mají, ale vznikla tak nějak nenápadně, přirozeně, rozhodně za ní není nějaké drsné vytyčování pozic. Jsou skvělá parta, která mi dělá opravdu radost, ale vzájemnou snášenlivost denně cíleně cvičím (formou hravých cvičení). Každý ze psů byl vychováván individuálně tak, aby se na mne navázal a respektoval mě, s každým jsem ve štěněcím věku chodila zvlášť ven, to proto, aby se naučili nežít pouze se smečkou za zády.
Myslím, že kamarádka udělala chyby již dříve a přehlédla signály, které této již vyhrocené situaci předcházely a včas psy neusměrnila. Mám zkušenost, že jakékoliv první příznaky disharmonie mezi psy je třeba rázně zatrhnout hned v prvopočátku a dobré tolerantní chování maximálně chválit a posilovat. Pokud vás má pes rád a uznává vaši autoritu, ochotně se tomuto modelu přizpůsobí. Jistě, jsou plemena, u kterých je určitá nevraživost vůči druhým psům plemenným znakem, ale mezi ty šeltie zcela jistě nepatří, takže podle mne při zásadní změně postoje majitelky jsou náprava a tolerantní soužití jejích psů stále možné.

10.5.2016 08:58
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak já nevim, přijde mi docela normální, když maj psi mezi sebou nějakou hierarchii, že ten "vedoucí" občas upozorní toho "podřízenýho" na špatné chování (u nás je to tedy rychlá akce...fena chytne psa pod krkem, flákne s ním o zem, chvilku přidrží a pustí) pes se otřepe a vše v pohodě...mám tedy asi štěstí, že nemám dva jedince, který by si vysvětlovali postavení...u nás je to dané už od štěňat je pejsek velmi submisivní a fenečka průbojná...jak říkám, u nás bez zranění...ty větší šarvátky tak 2x do roka, kvůli blbosti a v mé přítomnosti...takže důvod je na snadě a to tedy okamžitě zasahuju
Prostě si nemyslím, že by pes NIC nesměl...nejsem nějaký obhajovatel nevychovaných psů, ale někdy mi přijde, že pes musí striktně ignorovat jiný psy, nedejbože na nějakýho psa zaštěkat, že se pes bez vůle majitele nesmí ani upr..nout.

Scyllo to teď není nic proti vám...s tím ostatním naprostý souhlas...pokud se psi do sebe pouštěj způsobem, že jeden druhého poraní (a navíc jak to tak vypadá nebyl to ojedinělý incident) a navíc jsou schopný poranit i majitelku, tak se to musí pánům zatrhnout...

Určitě hierarchii mají, ale ten starší neupozorňuje, ale napadá a agresivně kouše. Pes tohoto typu potřebuje pochopit, že není v jeho pravomoci šikanovat jakékoli jiné zvíře. Kdyby to byl rozumný pes, nedojde ke zranění.

10.5.2016 11:20
koňadra

XXX.XXX.138.226

Výjimečně souhlasím s scyllou a všemi, co radí, aby se psům konečně nastavily mantinely - oběma. Mám několik fen (a ty jsou na rvačky mnohem horší než psi), často musím vzít některou ze smečky a jdu cvičit, jedu na výstavu apod. a kam bych přišla, kdyby se vždycky servaly? Když se s tou fenou, co byla venku, vrátím, samozřejmě, že ostatní mají tendence možná i ji napadnout, ale k tomu nikdy nenechám dojít, prostě jejich neúměrný zájem zkrotím hned v zárodku, většinou stačí okřiknout, ale neváhala bych použít ani proutek - padni komu padni. Ale oni nebudou rozhodovat o tom, kdo bude mezi nimi dělat jaké pořádky. Od toho mají mne. Myslím, že pro život je nutné, aby smečka věděla, že nebudu chodit ven vždy se všemi (technicky to ani není možné).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.5.2016 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

koňadra napsal(a):
Výjimečně souhlasím s scyllou a všemi, co radí, aby se psům konečně nastavily mantinely - oběma. Mám několik fen (a ty jsou na rvačky mnohem horší než psi), často musím vzít některou ze smečky a jdu cvičit, jedu na výstavu apod. a kam bych přišla, kdyby se vždycky servaly? Když se s tou fenou, co byla venku, vrátím, samozřejmě, že ostatní mají tendence možná i ji napadnout, ale k tomu nikdy nenechám dojít, prostě jejich neúměrný zájem zkrotím hned v zárodku, většinou stačí okřiknout, ale neváhala bych použít ani proutek - padni komu padni. Ale oni nebudou rozhodovat o tom, kdo bude mezi nimi dělat jaké pořádky. Od toho mají mne. Myslím, že pro život je nutné, aby smečka věděla, že nebudu chodit ven vždy se všemi (technicky to ani není možné).

U zadavatelky to asi bude těžší, tam už je nevraživost a kousavost staršího rozjetá, ale jestli nakoukne někdo s podobným problémem v začátcích, tak jen jednu příhodu.
V domácnosti spolu fungují starý pes a mladá fena, kromě pelechů oddělených ve dvou místnostích fungují spolu bez problémů na vycházkách, v jednom autě...atd. Nicméně jednou do sebe v úzkém průchodu kuchyní vlítli. Asi chtěli oba projít naráz a nějak se srazili. Majitelka feny zařvala ( něco ve smyslu "tohle tedy ne, co si myslíte, zbláznili jste se"...atd ) a docela brutálně je "odkopala" od sebe. ( Jinak osoba velice mírná, která fenu oslovuje holčičko a psa zdrobněle ).A každého do jiného kouta. Během 1/4 hodiny mohli být zase spolu a fungují bezproblémově dál.
Takže já jsem za to pokusy o rvačky zadupat hned v zárodku. Bez omluvy pro jednoho nebo druhého jedince, bez zkoumání "kdo si začal" -
stejně to většinou neodhadnete.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.5.2016 11:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

koňadra napsal(a):
Výjimečně souhlasím s scyllou a všemi, co radí, aby se psům konečně nastavily mantinely - oběma. Mám několik fen (a ty jsou na rvačky mnohem horší než psi), často musím vzít některou ze smečky a jdu cvičit, jedu na výstavu apod. a kam bych přišla, kdyby se vždycky servaly? Když se s tou fenou, co byla venku, vrátím, samozřejmě, že ostatní mají tendence možná i ji napadnout, ale k tomu nikdy nenechám dojít, prostě jejich neúměrný zájem zkrotím hned v zárodku, většinou stačí okřiknout, ale neváhala bych použít ani proutek - padni komu padni. Ale oni nebudou rozhodovat o tom, kdo bude mezi nimi dělat jaké pořádky. Od toho mají mne. Myslím, že pro život je nutné, aby smečka věděla, že nebudu chodit ven vždy se všemi (technicky to ani není možné).

Psala jsem, že většinou nějakéto usměrnění psa fenou neřeším...pes si za to může sám, když jí "nadměrně otravuje"...pokud jsem u toho, tak mu to zarazím...nikdy se nejedná o bezdůvodný útok končící zraněním...jen upozornění.."už mě nech"
Ale je pravda, že když byli malí a třeba při čekání na jídlo na sebe zavrčeli, tak jsem je okamžitě okřikla...stačilo to...i dnes když to tak 2x do roka přepísknou, tak stačí houknout...nemusím mezi ně vletět...a hlavně je to takové to hodně na oko a na efekt...hodně zle to vypadá, ale pesani si nezkřivěj chlup...ale prosím nepředstavujte si, že mám nějaké rváče...fungujou spolu bezvadně, když spí spolu na chodbě tak častokrát přitulený k sobě, u jídla naprosto bez náznaků agrese nebo nervozity...atd atd.
Pokud vezmu ven jednoho, tak nás následně druhý pes nadšeně vítá, s tím jsem problém nikdy neměla...spíš je "problém" s jedním psem odejít...nějaké chvilkové kňučení proběhne.
Myslím, že zadavatelka toho asi dost zanedbala ještě předtím než k těmto incidentům začalo docházet...možná starší pes neútočí bez varování zničeho nic...možná jen zadavatelka signály a důvody nevidí...takže možná nemá šanci zareagovat před "útokem".

10.5.2016 13:46
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Já myslím, že v zásadě radíme všichni to stejné: psi mezi sebou musí mít nastavenou nějakou hierarchii a pak to funguje. Tady se něco nepovedlo, nezachytilo v zárodku a rozjelo. Aby pes záměrně kousnul majitelku...jak jsem psala, je to rozmazlenec a potřeboval by srovnat. Já psy oslovuju, mimi", ale to nemá s rozmazleností nic společného, poslouchat se musí Starší pes musí poznat, že tohle fakt ne. Jinak všechno dávkovat rovným dílem, jak pozornost, tak cvičení atd.

10.5.2016 14:38
koňadra

XXX.XXX.128.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U zadavatelky to asi bude těžší, tam už je nevraživost a kousavost staršího rozjetá, ale jestli nakoukne někdo s podobným problémem v začátcích, tak jen jednu příhodu.
V domácnosti spolu fungují starý pes a mladá fena, kromě pelechů oddělených ve dvou místnostích fungují spolu bez problémů na vycházkách, v jednom autě...atd. Nicméně jednou do sebe v úzkém průchodu kuchyní vlítli. Asi chtěli oba projít naráz a nějak se srazili. Majitelka feny zařvala ( něco ve smyslu "tohle tedy ne, co si myslíte, zbláznili jste se"...atd ) a docela brutálně je "odkopala" od sebe. ( Jinak osoba velice mírná, která fenu oslovuje holčičko a psa zdrobněle ).A každého do jiného kouta. Během 1/4 hodiny mohli být zase spolu a fungují bezproblémově dál.
Takže já jsem za to pokusy o rvačky zadupat hned v zárodku. Bez omluvy pro jednoho nebo druhého jedince, bez zkoumání "kdo si začal" -
stejně to většinou neodhadnete.

Přesně!

10.5.2016 14:41
Zrzavci

XXX.XXX.65.169

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U zadavatelky to asi bude těžší, tam už je nevraživost a kousavost staršího rozjetá, ale jestli nakoukne někdo s podobným problémem v začátcích, tak jen jednu příhodu.
V domácnosti spolu fungují starý pes a mladá fena, kromě pelechů oddělených ve dvou místnostích fungují spolu bez problémů na vycházkách, v jednom autě...atd. Nicméně jednou do sebe v úzkém průchodu kuchyní vlítli. Asi chtěli oba projít naráz a nějak se srazili. Majitelka feny zařvala ( něco ve smyslu "tohle tedy ne, co si myslíte, zbláznili jste se"...atd ) a docela brutálně je "odkopala" od sebe. ( Jinak osoba velice mírná, která fenu oslovuje holčičko a psa zdrobněle ).A každého do jiného kouta. Během 1/4 hodiny mohli být zase spolu a fungují bezproblémově dál.
Takže já jsem za to pokusy o rvačky zadupat hned v zárodku. Bez omluvy pro jednoho nebo druhého jedince, bez zkoumání "kdo si začal" -
stejně to většinou neodhadnete.

Stejný jako s dětma - když máma vlítla do pokoje, kde byl bugr, taky nepátrala a vzala to z jedný vody načisto :D. Nikdo žádnou újmu neutrpěl.

Na druhou stranu jsou tyhle rady i ošemetné, pokud jim laik blbě porozumí smajlík. Leč všechno se dá pochopit blbě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.5.2016 15:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zrzavci napsal(a):
Stejný jako s dětma - když máma vlítla do pokoje, kde byl bugr, taky nepátrala a vzala to z jedný vody načisto :D. Nikdo žádnou újmu neutrpěl.

Na druhou stranu jsou tyhle rady i ošemetné, pokud jim laik blbě porozumí smajlík. Leč všechno se dá pochopit blbě.

Když jste začla s dětma. Taky historka smajlík
Dvě ségry,12 a 8 let. Ta mladší přirozeně trochu rozmazlovaná, ta starší ji neustále "bez důvodu" rubala. Malá ječela, starší to odnášela. Až jednou přišla mamka nečekaně a potichu domů. Malá seděla na peřiňáku a jela do té starší : Ty si tak hnusná, podívej se na sebe, tak hnusné vlasy, tak hnusné...navíc si úplně blbá a nemožná...Jakmile zjistila, že je matka doma : Mamííí, vona mi...A mamí na ni konečně vletěla ( na tu malou ) a pořádně jí napráskala.
A co si vykládají psi ? To je ještě horší odhadnout. Takže většinou oběma a stejným dílem.

10.5.2016 15:53
Zrzavci

XXX.XXX.65.169

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když jste začla s dětma. Taky historka smajlík
Dvě ségry,12 a 8 let. Ta mladší přirozeně trochu rozmazlovaná, ta starší ji neustále "bez důvodu" rubala. Malá ječela, starší to odnášela. Až jednou přišla mamka nečekaně a potichu domů. Malá seděla na peřiňáku a jela do té starší : Ty si tak hnusná, podívej se na sebe, tak hnusné vlasy, tak hnusné...navíc si úplně blbá a nemožná...Jakmile zjistila, že je matka doma : Mamííí, vona mi...A mamí na ni konečně vletěla ( na tu malou ) a pořádně jí napráskala.
A co si vykládají psi ? To je ještě horší odhadnout. Takže většinou oběma a stejným dílem.


sestra má tři kluky-dneska už velký. Prostřední se už jako škodil obecný narodil /naštěstí z toho vyrostl a dneska je z nich myslím nejlepší, ale jako dítě byl fakt na přetrhnutí/, hodně škodil tomu nejmladšímu-a uměl to dost nenápadně. Takže se to pak nějak zařadilo, že když mrňous ječel... že ano... no jo, jenže mrňous nebyl blbeček, aby to nezjistil... takže toho začal využívat. Jako jeho tetička taktéž nejsem blbeček, takže jsem mu na to přišla a zatrhla mu tipec. Tooo bylo diveníčko

10.5.2016 18:56
Lexaurin

XXX.XXX.190.168

Napisi vlastni zkusenost-rvali se mi holka-pubertalni stene s sestiletym klukem. Rvacky byly hlavne o revu, krev nikdy netekla a vyvolavalo je to odrustajici stene.Oba chteli velet triclene smecce. Myslela jsem, ze stene budu muset dat pryc. Kdyz jsem to resila po zlem, bylo to jeste horsi. Pak mi nekdo poradil, at nosim po kapsach pamlsky i doma a odmenuji kazdy nevrazedny pohled stenete ke psovi, zacala jsem s tim, zacala jsem take se vsemi 3 psy najednou doma cvicit ruzne cviky, a navic jsem se kazdemu venovala individuelne venku. Vysledek je, ze kdyz kluk dela neco, co se ted uz dospele fenecce nelibi, sedne si, diva se na me, jako jestli je to takto spravne . Takze -nemiluji se, ale toleruji se, za me super

.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.5.2016 16:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Souhlasím s lesní žínkou, starší pes prostě žárlí na toho mladšího, mám taky doma šeltii kluka a vím jaký je to mamánek vychcaný s prominutím, mít dva uvažovala jsem otom, ale vet.doktorka mi to rozmluvila a jsem ráda.Těžko radit spíš najít na netu někoho kdo má zkušenosti se šeltiemi, bo každé plemeno to má jinak.Držím palce šeltičky jsou krásné a těžko jim odolat

12.5.2016 09:56
anonymx

XXX.XXX.27.66

Sophii napsal(a):
Zdravím, moje kamarádka má problém. Má dva samce Sheltie. Cca 3,5 a 1,5 roku. Doteď to bylo v pořádku, ale o jednom víkendu odjela s mladším psem na víkend na výstavu a toho staršího nechala u mamky doma.
Cca od té doby ten starší na toho mladšího stále vyráží a útočí, aniž by mu ten mladší dal jakýkoliv podnět.
Třeba jsme šly venku, oba psi na vodítku, starší měl pro jistotu náhubek (právě aby nemohl mladšího pokousat). Najednou zpoza plotu zaštěkal jiný pes a náhle ten starší toho využil a vrhl se potom mladším.
Dnes mi kamarádka nešťastně volala, že je v nemocnici. Byli doma, když mladší pes chtěl jen nějak projít kolem staršího a ten na něj zaútočil. Kamarádka toho mladšího vzala do náručí a zvedla ho, aby je od sebe oddělila. Pak jí ten starší zaútočil na nohy, pokousal ji do lýtka a u kolene (tam to vypadá na jeden steh).

Myslíme si, že ten starší žárlí na toho mladšího, že se mu kamarádka věnuje, protože ji měl prkaticky rok a něco jen pro sebe (má je oba od štěňat) a byl na ní hodně fixovaný.

Ráda bych jí pomohla a poradila, ale sama se psy nemám zkušenost. Nevíte jak tu situaci řešit? Teď to vypadá na nejtemnější scénář pro kamarádku, že jeden z jejích milovaných psů bude muset odejít.

Tak úplně polopatě - obrovská chyba, že vzala mladšího do náruče. Měla chytit staršího a "naplácat mu prd...". a takhle postupovat jakmile ten starší jen pojme myšlenku startovat.
Psy prostě od sebe neoddělovat, v případě nutnosti bude mít ten starší náhubek a bude se mu intenzivně věnovat. A jak se chová ten mladší v případě útoku?

Přidejte reakci

Přidat smajlík