Přeji všem chovatelům krásný dobrý den!
Obracím se na široké plénum s dilematem, které v poslední době řeším - nikoliv ovšem jako "úplný začátečník", co se týče chovu exotů obecně! Dlouho jsem uvažoval, jestli vůbec napsat, uvědomuji si, že jsem ještě začátečník
Asi před cca 2 lety jsem začal nejprve s chovem Chůviček japonských, ještě v kupované voliéře. Ihned jsem tomu propadl, záhy se povedl první odchov a z jednoho páru chůviček se rázem stalo šest malých úžasňáků. Posléze jsem objevil Guldy, zkusil si opatřit dva nepříbuzné páry od chovatele. Postavila se voliéra, rodina mě velmi podpořila, provedl jsem upgrade chovatelského zařízení a taktéž se povedlo, k mému obrovskému nadšení a radosti, na třetí pokus, vloni (pod chůvičkami) odchovat i Guldy... No a aby to nebylo málo, přibral jsem ještě Neofémy bourek. Naskytla se dobrá příležitost si právě Neofémy obecně "vyzkoušet", jsou u mě cca půl roku a daří se jim, zatím, dobře....
Nicméně, po nedávné návštěvě a osobním setkání i s "velkými papouchy", jako Aratingy Sluneční, Pyrury Zelenolící, Žako nebo Ara (kdy se mi poštěstila možnost s těmito nádhernými ptáky strávit pár odpolední "na kontakt") mě to docela nahlodalo, "udeřil mě blesk", jak se prozaicky říká a já začal uvažovat, kam se posunout dále. Že by bylo skvělý mít třeba páreček "opravdových parťáků" do života, opravdu kontaktních..
A s tím přichází i můj dotaz na druh. Plánovaná voliéra by měla/mohla mít přibližné rozměry 230cm výška, cca 100-100cm šířka a cca 60cm hloubka (přičemž to nejsou finální míry). Samozřejmě bych šel rovnou do páru, snažím se číst maximum literatury (Papoušci společníci, Tony Silva a spol.) a začínám mít poměrně dilema.