hartaam
XXX.XXX.117.250
Dobrý den,
do budoucna bych si ráda splnila sen a pořídila si vlastního koně. V této oblasti jsem ale zatím začátečník a ráda bych si předem ujasnila, co všechno taková péče obnáší. Nechci si pořizovat koně bez dostatečných znalostí, aby u mě zvíře netrpělo, proto se informuji dopředu.
Zajímalo by mě zda je z hlediska péče a nákladů výhodnější mít koně ustájeného v nějaké stáji, nebo je možné ho mít „doma“?
Mám k dispozici pozemek o rozloze 5 555 m², travnatý, ve svahu, u lesa. Stačil by takový prostor pro jednoho „pracovního“ koně a společníka?
- Jaké jsou přibližné náklady na základní vybavení (sedlo, uzdečka, ohlávky, deky, potřeby na čištění atd.)?
- Je možné mít koně celoročně 24/7 venku s přístřeškem? Pokud ano, jaké by měl mít přístřešek minimální rozměry?
- A jaké jsou orientační měsíční náklady na provoz koně – seno, kovář, veterinář, případně krmné doplňky?
Koně si neplánuji pořizovat hned. Je mi 25 let, momentálně se učím jezdit a získávat zkušenosti.
Ráda bych ale věděla, co všechno mě čeká, abych se mohla správně rozhodnout a zajistit zvířeti dobré podmínky.
Všem moc děkuji a hezký den!
Je skvělé že se ptáte, ptáte se i správně, ale hodně těchto otázek by vám zodpověděly právě základní zkušenosti u koní, které tedy očividně chybí.
Jsou to velmi základní otázky na všeobecný rozhled o držení koně.
Pokud se pohybujete ve stáji, chodíte někam jezdit, sledujte provoz, ptejte se lidí tam.
Sedlo může stát 5tis i 70tis, balík sena stojí cca 800, pomůže vám tato informace? Asi ani nevíte kolik sena denně kůň sežere.
Jestli se ptáte, zda může být kůň celoročně venku v přístřešku, dokazuje to opravdu velmi malý přehled o tom jak se "drží" kůň.
Ve vašem případě je rozhodně lepší nezačínat vlastnictví koně nastěhováním si ho domů.